Het D.A.S.H. dieet, suikerarm dieet, eet-de-helft-dieet, paleodieet, het 5:2 vastendieet, het low carb-dieet, het proteïne- of eiwitdieet,….. Wie ziet er door al deze bomen het bos nog!?

Meestal worden de eenzijdige diëten geprezen als wondermiddelen. Wie kent de verhalen niet van de buurvrouw of collega “met dit dieet ben ik in 1 maand 5 kilo kwijt geraakt!”……..

Bepaalde diëten kunnen helpen in specifieke situaties maar ze zijn meestal te eenzijdig en op lange termijn niet aan te raden. De meeste van deze diëten kijken alleen  maar naar de zogenaamde macro’s (koolhydraten,eiwitten en vetten) zonder rekening te houden met al de rest (micro-nutrienten, vitamines, vezels,……..) wat er bij voeding komt kijken.

Ik geloof in (eigenlijk ben ik ervan overtuigd) het aanpassen van je gewoontes/levenswijze. Specifiek in mijn tak van “sport” het aanpassen van je voeding. Hierbij moet naar het totaal pakket gekeken worden, er bestaat naar mijn mening geen zogenaamde “one size fits all” voedingsadvies. Omdat elke mens uniek is, hoort er ook bij elke persoon een uniek voedingsadvies en hiermee wil ik je graag verder helpen. Een intake gesprek duurt bij mij dan ook zolang als het moet duren, omdat ik wil weten wie er voor mij zit en wat je doelen zijn. Dit allemaal om een succesvolle en duurzame begeleiding op te zetten, met uiteindelijk het gewenste resultaat.

Ik kan hier nog uren over doorgaan, maar meer volgt in het intake gesprek en alle opvolggesprekken. Hier gaan we dan uiteraard ook dieper in op alle zaken.