“Stress” in onze huidige maatschappij: sociale isolatie, gebrek aan zonlicht, nachtrust en ontspanning, bepaalde toxische voedingsstoffen of juist een gebrek aan bepaalde voedingsstoffen, verhoogde doorlaatbare lichaamsbarrières, milieuvervuiling, medicatie, drugs, gebrek aan lichaamsbeweging, foutieve beweging of juist overtraining.

Met deze zaken komt iedereen vroeg of laat in aanraking en naarmate we ouder worden stapelen zich deze belastingen op. De zogenaamde welvaartziektes kunnen zich in veel gevallen makkelijker, sneller ontwikkelen. Een gezond eetpatroon kan bijdragen aan verbetering van deze symptomen. Dus wacht niet en start vandaag nog met een gezonder eetpatroon. Maak een afspraak voor een intake/infosessie of klik even verder naar “Proces”. Hier probeer ik uit te leggen hoe ik tewerk ga.

Een goede balans en verhouding tussen alle macronutriënten aanhouden is enorm belangrijk in een gezond eetpatroon. Met gezonde vetten, voldoende eiwitten en “goede” koolhydraten maak je het verschil. Kies daarnaast voor voldoende vezels, mineralen en vitaminen. Natuurlijke ingrediënten en versbereide gerechten horen bij elke maaltijd. Tracht zoveel mogelijk gefabriceerde en industriële voeding te vermijden.

Is je interesse wat opgewekt op dit moment wacht dan niet en maak een afspraak voor een intake/infosessie of klik even verder naar “Proces”. Hier probeer ik uit te leggen hoe ik tewerk ga.

Bewegen is belangrijk voor onze spiermassa maar ook voor een goede botdichtheid. Bewegen zorgt voor meer zuurstof in onze cellen, dus meer verbranding en een betere doorbloeding. Bewegen vermindert ontstekingen en verbetert de immuniteit. Te veel beweging veroorzaakt echter stress in ons lichaam. Hierbij is een goede recuperatie van belang. Vooral tijdens trainingsweken/maanden/jaar voor bepaalde wedstrijden of om een specifiek fitness doel te behalen is dit laatste extra belangrijk en zal het je helpen om die doelen nog efficiënter te halen.

Als sporter ben je meestal al heel bewust bezig met je voeding. Er zijn heel wat stofjes die je prestaties kunnen beïnvloeden, maar iedere sport(er) is anders en heeft andere behoeften. Voor meer uitleg maak een afspraak voor een intake/infosessie of klik even verder naar “Proces”. Hier probeer ik uit te leggen hoe ik tewerk ga.